Leta i den här bloggen

fredag, april 22, 2016

Hos mormor och morfar

Jag och barnen tog bilen till mina föräldrar i Kungälv och hälsade på ett par dagar. Passade på när sambon jobbade och mamma var ledig mitt i veckan. Det var riktigt kul att träffas och framförallt att de fick träffa sina barnbarn. Det blir ju inte jätteofta direkt. Och Emmie tyckte det var jättekul att få massa lek och bus med mormor och morfar.

Vi hann även med att hälsa på barnens gammelmorfar och gammelfarmor. De bor såklart inte tillsammans, min morfar är 94 år och bor på ett äldreboende i utkanten av Göteborg och min farmor är 86 år och bor i Kungälv. De tyckte det var väldigt kul att se och träffa barnbarnsbarnen.
På morfars axlar.
Emmie kröp i röret på lekplatsen om och om igen.
Det här var kul!
Mata änder med mormor är roligt.
Vi gick till Bräckboden som är Göteborgs Kexs fabriksbutik (ligger i Kungälv) där man kan köpa kex och kakor till väldigt bra priser. Hade lovat Emmie Tom&Jerry-kex men det fanns faktiskt inga idag (sortimentet varierar) men vi köpte massa annat och såklart Baddare som oväntat fanns idag!
Utanför fabriken och Bräckboden.
Mycket kex i påsen! Bra påfyllnad i skafferiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar