Leta i den här bloggen

söndag, oktober 19, 2014

Städa i lugn och ro

Att städa ordentligt är inget man gör lika regelbundet när man fått barn. I alla fall inte vi. Att verkligen städa kräver i princip att man är barnfri. Annars är det inte riktig städning enligt mig. Plocka och ta ett snabbt tag med dammsugaren gör man såklart hela tiden.

Idag fick sambon åka med Emmie på babysim utan mig. Det frigjorde 1,5 tim och jag har städat ordentligt. Det är inte utan att jag är lite svettig faktiskt. Har krupit och ålat på golvet för att komma åt under alla möbler. Vi bor trångt så det är inte helt lätt när man måste flytta på allehanda saker som är i vägen. 
Jag har såklart inte städat allt i hela lägenheten, det tar ju några timmar. Men jag hann med att dammsuga och svabba alla golvytor och det är det viktigaste att göra när man är barnfri. Det mesta annat kan man göra när hon är hemma eller iaf sover. 

Det kan vara riktigt roligt att städa när man är hemma själv och kan gå in för det. Önskar att jag fick sån här städtid lite oftare, man är himla effektiv på kort tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar