Leta i den här bloggen

tisdag, oktober 07, 2014

Huset är rest!

Vårt hus har blivit tredimensionellt! Äntligen är det uppe :-) Igår morse åkte vi ut till tomten kl 07.00 för det var då huset skulle komma och börja byggas. När vi kom dit var byggarna precis igång med att starta arbetet. En kranbil lyfte av brädor, isolering, färdiga byggelement m.m. Vi stod och tittade på och var mäkta fascinerade över att se vårt hus växa fram. Jag gick runt och fotade som värsta japanska turisten. Efter ett par timmar åkte vi hem och jag började jobba. Sen åkte vi tillbaka när jag kom hem från jobbet igen. Då var alla väggar på plats och nästan alla takstolar. Det var en underbar dag med fint höstväder så byggarna hade nog bästa tänkbara väder.
Klockan är strax efter sju och lastbilen öppnar sig. 

Utöver denna lastbil kom sedan ytterligare en. Mycket hus är det :)

Detta är mellanväggen till garaget, dörren är utgång från tvättstugan.

Fint byggarväder! Fönstret längst bort är i vårt kontor. De andra är vid matplatsen.

Här kommer en del av framsidan. Den är med på bild från fabriksvisningen.

Baksidan börjar ta form. De stora fönstren till höger är vardagsrummet. Det till vänster är vårt sovrum.

Lastbil nummer två har körts fram.

"Ska jag få flytta in här? Få eget rum?" :-)

Takstolarna kommer på plats.

Bild från regnig tisdag, dagen efter husresningen. Taket är tätt!

3 kommentarer:

  1. Kul! Nu går det fort, eller när ska det vara klart?

    SvaraRadera
  2. Det kommer upp fort men nu ska det byggas i nästan fem månader innan vi kan flytta in i slutet av februari. Så det är ju ett tag kvar. Men vi har väntat så länge att inflyttning inte känns så långt bort. Den som väntar på nåt gott!

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!
    Vad trevligt det är att läsa din blogg just nu när det handlar om ert nya hus. Jag och Stefan vill också bygga nytt men det känns som en hel djungel. Det är ju så många hus att välja mellan. Hur kom ni fram till ert hus? Vad heter modellen? Jag förstår att det är en hel del att tänka på och många beslut att ta. Om du vill får du gärna maila mig och berätta lite om hur ni gick till väga. Alltid bra med tips! Min mailadress är victoria.andergard@kristinehamn.se Ha det så bra! Kram Victoria

    SvaraRadera