Leta i den här bloggen

onsdag, februari 20, 2013

Rosor till sambo

Min sambo är fantastisk! Han har tagit hand om det mesta här hemma (och mig) när jag har mått dåligt senaste veckorna. Tvätt, handling, matlagning, diskning, städning och allt annat fix. Jag har gjort vad jag kunnat när jag haft tillräckligt med ork och energi men det är ändå bara en bråkdel av vad han har gjort. Förra veckan var det ju Alla Hjärtans Dag och vi hade sen länge bokat bord på en restaurang i Båstad. Tyvärr fick jag boka av det eftersom jag mådde dåligt och inte hade någon direkt aptit. Mådde inte alls bra och hade inte ens ork att köpa något gulligt till sambon.

Idag, på eftermiddagen, har jag känt mig bättre än på länge! Så på vägen hem från jobbet bestämde jag mig för att köpa tre rosor som en sen AHD-present och tack för att han tar så bra hand om mig. Han blev jätteglad! Jag hade t.o.m. ork att åka med och handla idag och lovade sambon att jag skulle laga en rejäl middag ikväll. När vi kom hem bad jag honom sätta sig vid datorn och spela så skulle jag fixa maten. Det blev ugnsstekt falukorv och potatismos, supergott! Det var första gången på fyra veckor som jag lagade riktig middag.

Jag vet att jag inte skrivit ut det i exakta ordalag innan (men jag tror det har framgått ändå) så jag gör det nu; jag är gravid! Är dock inte förbi den "kritiska" vecka 12 än så vi är försiktigt optimistiska. Men vi hoppas såklart att allt ska gå bra och att vi snart kan börja förbereda oss för vårt "nya" liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar