Leta i den här bloggen

måndag, februari 25, 2013

Missade Oscarsgalan

För första gången på ca 15 år har jag inte sett Oscarsgalan live! Hade förberett genom att ta semester idag, min kompis Catta skulle komma ner från Göteborg och vi skulle ha en riktig uppesittarnatt tillsammans. Som jag har sett framemot detta sedan vi bestämde i höstas. Jag fick motvilligt meddela C att jag nog inte skulle klara av besök då jag mår illa och är orkeslös till och från hela tiden. Så vi ställde in. Men jag hade hela tiden förhoppningen om att jag skulle se galan själv, som jag brukar. Men då jag legat utslagen sen i fredags och knappt kunnat hålla mig från liggande läge insåg jag igår att det inte kommer att gå. Kroppen har ingen ork och jag försökte därför inte ens hålla mig vaken inatt. Det är årets höjdpunkt, inte ens mello-finalen kommer i närheten (och jag gillar verkligen mello) så ni kan tänka er att det känns för jävligt för mig. Visst världen går inte under men jag älskar verkligen att se Oscarsgalan och inget sammandrag kan ersätta upplevelsen att se den live.

När jag slutade mitt jobb i Partille förra sommaren fick jag en hemmagjord Oscar som har en egen plats på vitrinskåpet. Den och min Oscarstavla livar upp i vardagsrummet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar