Leta i den här bloggen

lördag, maj 30, 2015

Gräsfjun och reglar

Vår gräsmatta är nu i puberteten, tunna gräsfjun sticker fram lite här och var. Men vi har ju inte haft någon vårvärme som hjälpt den på traven så det tar lite längre tid än vi hade trott. De dagar de inte har regnat har vi vattnat den så vi har gjort det vi (tror vi) ska.

Nu har det gått två veckor och det är tre veckor till midsommar då vi ska ha gäster. Även om vi inte kan använda gräsmattan då vore det kul med en grön matta.
Vår pubertala gräsmatta
Nu är det istället fullt fokus på altan, den tid vi hinner. Eller snarare den tid sambon hinner, jag är inte lika händig på den fronten. Just nu är det reglar och underarbete som gäller och det är sambons grej. Jag ska försöka hjälpa till när det är dags att lägga trallen. 
Sambon bad mig gräva det sista för att få ner plinten. Asjobbigt!
Min store starke man gör det så mycket bättre!
Han har kommit mer än halvvägs. 
Nu ser jag framemot sommarkvällarna då vi ska grilla och bara ha det gött på vår altan. Vi har eftermiddags- och kvällssol och det är ofta vackra solnedgångar. När Emmie har somnat kan vi sitta på altanen och bara ha det mysigt, antingen vi två eller med goda vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar