Leta i den här bloggen

tisdag, november 03, 2015

Vecka 25

Graviditeten rullar på och det känns som att denna går mycket fortare än när jag väntade Emmie. Nu är jag i vecka 25 och magen är ganska stor. 
Jag mår bara finfint! Lillan rör sig mycket både dag och kväll. Inga direkta sparkar men hon verkar rulla runt en hel del. Det känns härligt och betryggande. Kan inte fatta att vi snart har ännu en liten tjej att älska. Vi pratar mycket med Emmie om bebisen och lillasyster i magen. Hon vill alltid "se" och för henne innebär det att jag ska dra upp tröjan så att hon får se magen på riktigt. Då brukar hon pussa på den. 

Jag ser verkligen framemot att bli mamma igen, att få utöka familjen. Två vuxna, två barn. Det känns komplett och lagom. Fastän det bara är två år sedan jag var mammaledig känns det ganska längesen och nu längtar jag efter att få vara hemma med mina barn och koppla bort jobbet för ett tag. Denna gången kommer jag vara hemma vår, sommar och höst. Det känns perfekt! Speciellt när vi nu bor i hus. 

Jag kommer jobba tre månader till som det verkar nu och när jag tänker tre månader tillbaka är det inte alls så längesen. Vi har en väldigt spännande tid framför oss! Nu ska vi försöka fokusera lite extra på Emmie och njuta av bara henne. Under jul och nyår ska vi vara lediga ganska länge så Emmie får nästan tre veckors ledighet hemma med oss. Det blir lyxtid med familjen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar