Leta i den här bloggen

söndag, juli 05, 2015

Liseberg, flyg och födelsedag

De senaste dagarna har varit hektiska, men väldigt roliga. Vi åkte till Göteborg i torsdags och har hunnit med massor sedan dess. Vi bodde hos mamma och pappa i Kungälv men tog bussen in till stan och gick på Liseberg, jag, sambon och Emmie. Det var en väldigt mysig dag och kväll. Emmie nattsuddade och somnade inte förrän 22.30. Det var ju så mycket att se och upptäcka!
Den här tyckte jag var roligare än Emmie. Efter en stund höll hon mig krampaktigt och borrade in huvudet i min mage.
Farfars bilar, en klassiker!
Detta var hennes favorit. Om och om igen skulle hon åka den. Och just den var ju gratis...
Det har blivit kväll men hon ville inte somna. 
Under vårt Göteborgsbesök hann vi även med Slottsskogen och att träffa min morfar och farmor. På lördagen var Emmie kvar hos sin mormor och morfar medan jag och sambon åkte till Såtenäs för att se på flyguppvisningar. Det var något sambon hade sett väldigt mycket framemot men efter att vi kört en timme fastnade vi i köer. Då hade vi ca 1-2 mil kvar att köra och den sträckan tog 3 timmar! Många gånger tänkte vi vända men ändå puttrade vi på, sambon ville ju så gärna komma fram och se sitt gamla lumparställe och alla häftiga flygplan. Till sist kom vi så fram och han var överlycklig.
Har sällan sett sambon så salig som denna dag. 
Sen kom min födelsedag. Min 38:e i ordningen. Det har varit en varm och härlig dag och min första födelsedag i vårt hus så vi kunde sitta ute på vår fina altan. Poolen var fylld och det blev en hel del badande för Emmie under dagen. På kvällen åkte vi ut till Tylösand och tog årets första dopp. Det var helt ljuvligt och jag tänkte att livet nog inte kan bli så mycket bättre än såhär. Jag och min familj, de jag älskar mest av allt. Tacksamhet är ordet som sammanfattar denna dag!
En ständigt badande Emmie i detta väder.
Familj och släkt på besök, äntligen fick vi njuta av vår altan. 
Såhär ser vår baksida ut just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar