Leta i den här bloggen

söndag, juni 21, 2015

Första gräsklippningen

Äntligen! Eller på tiden kanske man ska säga. Idag köpte vi oss en handjagare på Jula och jag fick "den äran" att köra första klippningen. Gräset hade faktiskt hunnit bli ganska långt på sina ställen. Och ogräset likaså :( Det är mycket ogräs i gräset men det är vanligt har jag förstått och grannarna tröstar oss med att det är så första året men att det dör ut sen.
Emmie ville gå bredvid och höll mig hårt i handen :)

Ett härligt minne - första gräsklippningen med dotter i hand!

Efter en stund lekte hon själv i sandlådan medan pappa byggde altan och mamma klippte vidare. 

Sambon jobbar på bra med altanen.

Mycket ogräs! Men grönt är det iaf :)

Det syns att det var ganska långt, här på gaveln var det faktiskt ganska tungt att trycka på. 
Träning har jag då fått idag. 500 kvm gräs klipper sig inte själv (om man inte har en robot). Sen har jag plockat väldigt mycket ogräs för hand. Klippandet är ganska kul men att samla upp allt gräs (och ogräs) är trist som attan och det är rent av jobbigt. Jag fyllde två hela sopsäckar och de blev tunga! Nä, det blir till att införskaffa en uppsamlare som jag fått tips om. Nästa sommar satsar vi givetvis på en robot men denna sommaren kör vi gammal hederlig gräsklipparträning. Hoppas bara värmen kommer snart så att man kan passa på att få fin bränna samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar